Yoruichi Shihōin

Yoruichi är en smart men samtidigt lite barnslig karaktär. Hon kommer från Bleach och första gången man ser henne i mangan är bok 8 och i animen episode 15 eller 16(rätta mig om jag har fel). Yoruichi var född som prinsessa av Shihōin klanen men jag personligen tycker inte att det märks och hon har förmågan att omvandla sig själv till en svart katt (vilket var formen hon hade första gången man ser henne). Här är ett exempel varför jag tycker att hon inte beter sig som om hon vore kunglig:
hon transformerar sig till hennes mänsklig form framför Ichigo vid flera tillfällen bara för att se hans reaktion att se henne naken, som hon glatt retar honom för. Till skillnad från många andra Shinigami's  tror jag aldrig att man ser henne använda sin Zanpakutō. Jag har fort farande det oklart för mig om det är Yoruichi x Urahara eller Yoruichi X Soifon jag blir nemligen nöjd vilket som.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0