L


L är nog en av mina favorit karaktärer någonsin. Han är smart, barnslig, rolig, ja och all som har sett eller läst Death note kommer tycka att han är charmig.Ibland kan det verka som om han inte riktigt tar saker på allvar men man vet  han verkligen brinner för det han gör. Jag älskar att han håller sig gömd och det ända världen vet om honom är att han är "the world's greatest detective". Jag jag tycker också om de faktum att han har astbergers och inte vet hur man ska hantera andra människor. När L är utanför sina olika gömställen kallar han sig Hideki Ryuga men när han arbetar med de folk som har träffat honom kallas han Ryuzaki. I början gjorde det ingen sense, jag menar N kallar sig för Near och M för Mello hur blir då L Ryuzaki? Men sedan kom jag på att japaner har svårt att höra skillnaden på L och R.  
L's riktiga namn är Lawliet detta får man inte veta i animen man det går fram i mangan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0