Chrono Crusade

Chrono crusade handlar om nunnan Rosette som söker efter sin bror Joshua, med henne resen Chrono (en demon), Satela (en juvel-magiker) och Azmaria (som är en av de barn som har blivit givna helande krafter av gud). Chrono Crusade är min absoluta favorit manga! Den är bara åtta böker lång men den ger dig ett budskap för livet... Mangan finns att köpa på svenska o engelska. Det finns även en anime till men den är inte lika bra som mangan (för slutet är anurlunda). Åldersgrensen är 12år men om man är väldigt förtjust i action manga ska man helt strunta i ålders grensen!!!

 

PS. om jag får fler som går in på min blogg kommer jag tävla ut Chrono crusade böcker^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0